2015
(Szerk., szöveggond., jegyz., utószó: Hafner Zoltán)
„Habár a könyv a Széppróza címet viseli, ezek a szövegek igen változatosak: olvashatunk filmnovellát, színdarabot, forgatókönyvet, operatervet, pár fejezetet egy soha el nem készült regényből, sőt egy hangjátékot is. A szövegeket szerkesztette, gondozta, a jegyzeteket és mutatókat Hafner Zoltán készítette, aki a kötet utószavában azt írja, hogy a mostani kiadás tartalma megegyezik az 1996-ban megjelent kötetével; a szöveggondozást újraellenőrizték, igyekeztek kiszűrni a korábbi sajtóhibákat, a legszükségesebb esetekben (főként központozási kérdésekben, címek egységesítésében) a mai helyesíráshoz igazították a prózai írásokat, továbbá figyelembe vették a hagyatéki anyagot, a magánkézből előkerült kéz-, illetve gépiratpéldányokat és hangfelvételeket is.
Javaslom, hogy Hafner Zoltán nagyszerű jegyzeteit ki ne hagyják, mert abban olyan érdekességek találhatók, miszerint a költőt a zongoraművész Kocsis Zoltánnal folytatott egyik beszélgetése ihlette arra, hogy megírja három darab egyfelvonásos operatervét – méghozzá énekesek nélkül.” (Kácsor Zsolt; Népszabadság, 2015. december 29.)
*
„Pilinszky annyira nem tud prózai lenni, hogy ne maradjon végképp és megmásíthatatlanul költői. Frappáns felütések, metaforikus sorok, allegóriák halmaza a Szépprózában fellelhető írások legtöbbje, bár, teszem hozzá gyorsan, ez semmit nem von le az értékükből, sőt a prózák a Pilinszky-líra egy másik határozott megközelítését teszik lehetővé.” (Ayhan Gökhan; Magyar Idők, 2015. november 4.)